lördag 5 september 2009

Danderyd 9 blir SÖS 1


Handen, den handen - har inte läkt. Lillfingret petar fortfarande ut och hänger ner. Ingen kontakt med nervtrådarna trots att jag tränat och tränat, och läkaren tyckte jag var lat. Men skruvarna har åkt ut och ligger 180 grader fel. Operationen ska göras om. Bloggföljetongen Danderyds sjukhus 1-8 är slut. Heter numera Danderyd-SÖS, eftersom jag numera är överflyttad till Södersjukhuset (SÖS) där de har en speciell avdelning för handkirurgi. Metallplatta ska opereras in. Kostar inget då frikort numera innehas, men Descutan måste inhandlas (för tvagning). Förra gången luktade det svavel i hela huset natten före operation när jag hade rengjort mig med Descutanen. Jag trodde doften kom från den, men det var vovven som hade haft diarré och vandrat både här och där inomhus...
Summan för brottet är nu tidigare 1570 kr + 250 kr för Descutan = 1820 kr! Då har jag inte räknat in fikakostnaden jag betalade sekunderna innan det hände.
Numera-PS: Jobbar den här människan som journalist kan man ju undra, efter att ha läst hennes klena ordförråd.
Follow from the beginning, klicka här.

Inga kommentarer: