måndag 26 januari 2009

2,5 år med Biljana

Många journalister har mailat mig under dagen. Berättat att de också försökt få till stånd ett möte med Biljana Plavsic på Hinseberg.
"Jag skrev till henne två gånger men fick inget svar", sa Åke i Tyresö.
"Jag vet att jag funderade på en sådan intervju..." mailade gamla kollegan Berit.
"Kanske lyckades du för att du är kvinna?" spekulerade Anders i telefon.
Nej, det finns en annan förklaring till varför just jag lyckades.
Den stavas inte TUR.
Den stavas TID.
Sommaren 2006 började jag.
Resultatet kommer i tryck februari 2009.
2,5 år.
lång tid tog det.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Vissa kan bomba sönder Palestinska byar och sedan äta en god middag utan att någon vågar försöka att få dom skyldiga åtalade. Andra som Biljana fängslas utan bevis och för att ha kämpat mot sådana som Bodström via CIA skickade till tortyr. Det går inte att tolka på annat sätt än att Sveriges regering gör allt för pengar.

Anonym sa...

Det ska bli otroligt intressant att läsa din intervju med henne!

/Jonas

Studentköket sa...

Och nu sitter jag här, på andra sidan jorden, och undrar varför jag inte fick ärva ditt tålamod.