lördag 27 juni 2009

Den första krocken


Livets hårda skola, avsnittet "Krockar":
Sonen har lånat bilen. Och släpkärran. I går morse klockan 6. Skulle lämna tillbaka ett antal lastpallar. Pengar han så väl behövde. Och så gick det som det gick, se ovan.
Själv debuterade jag också vid 19 års ålder. Mina föräldrar hade rest på charterresa till Rhodos, eller om det var Benidorm. Jag fick låna bilen, jodå, det gick bra, men de förutsatte aldrig att jag skulle ta den 50 mil!!!!!!!!!! ner till Göteborg. På vägen ner fanns en korsning med en annan bil - hoppsan, var kom den ifrån?
En vecka senare på Arlanda när jag skulle hämta föräldrarna var min strategi att ställa bilen "bakochfram". För att skonsamt berätta på vägen hem vad som fanns på karossen men som de ännu inte hade hunnit se.
Strategin sprack. "Varför har du parkerat så konstigt???" var det första min pappa sa när han kom ut ur terminalen och gick runt Saaben. Och så "Där rök min bonus" - den repliken minns jag smärtsamt än.
Åter till sonen: Släpkärran syns inte på bild. Den är inte så fin numera den heller. Och den täckte inte försäkringen.
Håhåjaja.

Inga kommentarer: